Je třeba hlásit změnu trvalého pobytu?
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Je třeba hlásit změnu trvalého pobytu?

Připadá Vám to složité? Od toho jsme tu my. AURUS REALITY
Je třeba hlásit změnu trvalého pobytu?
Pokud si pronajmete nový byt, je s tím spojená také nějaká administrativa. Například změna trvalého pobytu. Zákon o evidenci obyvatel stanoví, že občan České republiky může mít jen jedno místo trvalého pobytu na našem území, a to v objektu, který je určen pro bydlení, ubytování nebo individuální rekreaci a označen číslem popisným nebo evidenčním, popřípadě orientačním.
Zákon nemůže někomu nakázat povinnost zdržovat se v místě svého trvalého pobytu, ani přihlásit se k trvalému pobytu tam, kde fakticky bydlí a ani do budovy, kterou vlastní. Údaj o adrese místa trvalého pobytu má pouze evidenční charakter. Ovšem je fakt, že na tuto adresu může chodit úřední korespondence a tak v případě, že v pronajatém bytě bydlíte, trvalý pobyt zde je výhodou.
Trvalý pobyt se nahlašuje na městském či obecním úřadě, vyplňuje se přihlašovací lístek a musíte se prokázat platným občanským průkazem nebo pasem a doložit doklad, na základě kterého užíváte byt nebo dům, kde se přihlašujete. Samozřejmě nejčastěji výpis z katastru, nebo nájemní smlouva.
Poté je třeba nahlásit změnu trvalého bydliště různým úřadům a institucím, a to především: zdravotní pojišťovně, kdy oznamovací povinnost je třeba splnit do 30 dnů ode dne, kdy ke změně došlo; živnostenskému úřadu, máte-li vystavený živnostenský list, změnu je třeba nahlásit do 15 dnů na kterémkoliv živnostenském úřadě; úřadu práce je nutné změnu hlásit v případě čerpání dávek státní sociální podpory, a to do 8 dnů; ČSSZ v případě pobírání jakéhokoliv důchodu, a to buď formulářem na webových stránkách nebo písemně, na pobočce, nebo na České poště, je-li důchod vyplácen v hotovosti; registru vozidel hlásí změnu všichni vlastníci/provozovatelé motorového vozidla, a to do 10 pracovních dnů; dále hlásíme změnu druhému rodiči dítěte, pokud jste rozvedeni a to nejen nahlásit druhému rodiči nové trvalé bydliště, ale pokud bude dítě měnit školu, je třeba, aby druhý rodič se změnou souhlasil, anebo musí rozhodnout soud. Dále změnu hlásíme pojišťovně, bance, spořitelně (při stěhování je třeba ukončit pojistnou smlouvu případně pojištění domácnosti a ideálně hned po nastěhování uzavřít na nové adrese. pojištění nemovitosti, či domácnosti, změnu údajů je nutné provést na dalších pojistných smlouvách, jako životní pojištění, důchodové, úrazové atd.. Dalším, kterým je potřeba nahlásit změnu trvalého pobytu jsou dodavatelé plynu, energií, internetového připojení, praktickému lékaři, případně dalším specializovaným zdravotnickým pracovištím. Výhodné může být zařídit si také na poště dosílku došlých zásilek, a to po dobu například třech měsíců, než budou všechny instituce mít Vaši novou adresu trvalého pobytu změněnou.
 
Se vším kolem nemovitostí se obraťte na nás.
Richard Záhorský

Vytvořit poptávku

Rozšířené hledání


Typ nabídky

Upřesnit


Cena a plocha

m2
m2

Kraj a lokalita


Rozšířené hledání


Typ nabídky

Upřesnit


Cena a plocha

m2
m2

Kraj a lokalita


Máte otázku?